Swish Pattern – jak zmienić nawyki!

Tradycyjnie wzorzec Swish jest narzędziem do uwalniania się od nałogów, stresu w różnych sytuacjach, nerwowości, kompulsji. Mniej tradycyjne zastosowania można znaleźć niemal na całym blogu 😉 W każdym razie Swish Pattern jest chyba najpopularniejszą techniką ze wszystkich narzędzi NLP.

Oto schemat:

  1. Ustal reakcję niepożądaną – czyli wybierz problem, który chcesz rozwiązać, zachowanie które chcesz zmienić, np. palenie
  2. Ustal bodziec wyzwalając reakcję niepożądaną – czyli w jakich sytuacjach występuje reakcja, np. w chwili stresu
  3. Ustal pożądaną reakcję – czyli jak chcesz reagować, np. żuć gumę
  4. Wyobraź sobie twój dotychczasowy schemat i umieść w rogu wyobrażenia nowy schemat – czyli zobacz, jak reagując na bodziec uruchamiasz reakcję niepożądaną a następnie w rogu obrazu umieść mały obraz jak na bodziec reagujesz reakcją pożądaną.
  5. Zamień błyskawicznie obrazy miejscami – czyli wyobraź sobie, że obraz z pożądaną reakcją zajmuje miejsce obrazu z reakcją niepożądaną i zasłania ją. Dodaj dźwięk świstu.
  6. Powtarzaj 5. aż „coś się stanie” – czyli do momentu, aż pojawi się biały ekran, czarny ekran, cokolwiek co uniemożliwi/znacznie utrudni proces.
  7. Sprawdź efekt – spróbuj wyobrazić sobie schemat z reakcją niepożądaną. Jeśli w jakikolwiek sposób jest to trudne/niemożliwe to znaczy, że wszystko działa.

Tutaj kończy się podstawowa instrukcja. Jeśli dopiero zaczynasz NLP i reszta nie będzie dla Ciebie jasna, to nie przejmuj się, wróć tu za jakiś czas.

Jeśli znasz NLP trochę lepiej to wiesz, że podmieniane są tutaj submodalności położenia i rozmiarów obrazów. Można dowolnie wymieniać je na którekolwiek z setek innych zależnie od siły reakcji. Kalibruj wpływ zmiany takich parametrów jak kąt nachylenia czy źródło dźwięku.

Możesz uzupełnić schemat o Łańcuch Kotwic. Bo w końcu czemu nie?

Konwersacyjnie zabawa wymaga sprawnego, naprawdę sprawnego kotwiczenia, kalibracji i najpewniej gestykulowania.

Aby sprawdzić, gdzie używam Swish Pattern użyj wyszukiwarki w prawym górnym rogu stron albo linków na dole.

Coś jest niejasne? Znalazłeś tam coś więcej?

P.S.

Jeśli spodobał Ci się artykuł, to nie ukrywaj tego przed światem i kliknij „Lubię to” albo „G+” simple smile Swish Pattern   jak zmienić nawyki!

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 4.6/5 (11 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +11 (from 11 votes)
Swish Pattern – jak zmienić nawyki!, 4.6 out of 5 based on 11 ratings
Twoi znajomi też mogą skorzystać!
Autor: Jakub Królikowski

18 genialnych kometarzy

  1. paulina pisze:

    Boję się rzucić palenie (reakcja na stres, intensyfikacja przyjemności np. z picia kawy, przerwy, przerwa w pracy, metoda na koncentrację, wzmożone palenie przy podnieceniu twórczym, relaks po pracy z książką -- wszystko w zasadzie, jedyny stały element w życiu), ALE -- przypomniałeś mi o swish, a ponieważ pierwszą rzeczą, jaką z nim robiłam była poprawa nastroju, to tak mi od razu lepiej -- i mam ochotę działać! zrobię coś z tym moim brzydkim biurem, kupię antyramki na plakaty, posprzątam i będę mieć dziką przyjemność z robienia dzienników UP. W zasadzie to mam jeszcze godzinę więc zacznę od razu 😀

      (Zacytuj)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
    • Jakub Królikowski pisze:

      Powodzenia i daj znać :)
      Przepracuj sobie przekonania na temat rzucania palenia na początek a potem wrzuć Swish dopiero.

        (Zacytuj)

      VN:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
      VN:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)
    • paulina pisze:

      Poszło mi śpiewająco -- plan zrealizowany + jeszcze parę rzeczy ponad plan :) Następny plan się zrodził :)
      Tak tak, z tymi papierosami to ja jeszcze przemyślę -- podejrzewam tę moją część od bezpieczeństwa, że jęczy -- jak to bez papierosa? zabierasz mi moją przenośną strefę komfortu? a taki wał! Ale ona ma ze wszystkim problem, więc zajmę się poszerzaniem strefy komfortu:)

        (Zacytuj)

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)
  2. Michał pisze:

    Schemat przedstawiony w naprawdę prosty i logiczny sposób.
    Cieszy mnie to, będę miał gdzie pogłębiać wiedzę na temat NLP.

    Niestety dużo sprawniej u mnie z wiedzą niż praktyką.
    Postaram się nadgonić w tym tygodniu moją praktyczną wiedzę i przedstawić moje efekty związane z nawykami które mi w zupełności nie odpowiadają.

    Pozdrawiam, M.

      (Zacytuj)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
    • Jakub Królikowski pisze:

      Polecam się jak zawsze 😉

      Będzie tego znacznie, znacznie więcej.

      Swish jest zresztą dobry żeby podnieść ilość praktyki, pokombinuj sam jak 😉

        (Zacytuj)

      VN:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
      VN:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)
  3. Adam pisze:

    Zaprawdę fajny blog. Bardzo konkretny.
    W linku do Łańcucha kotwic jest błąd. Powinno być Łańcuch Kotwic

    Pozdrawiam
    Adam

      (Zacytuj)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
    • Ach, te głupiutkie linki. Już poprawione :)

      Dzięki za pierwszy komentarz i zapraszam do kolejnych -- nie tylko przy 404 😉

      Enjoy ;]

        (Zacytuj)

      VN:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
      VN:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)
  4. Paulina pisze:

    Witam,
    Bardzo interesujacy blog, wlasnie w jestem w trakcie zakladania wlasnego o zblizonej tematyce, ale Twoj tak mnie pochlonal ze nie moge sie oderwac od czytania:) Zaluje jednego, ze NLP i psychologia zainteresowalam sie dopiero teraz (jak to mowia lepiej pozno niz wcale), ale na szczescie sa takie osoby jak Ty od ktorych mozna sie wiele nauczyc. Szkoda, ze dopiero w wieku 22 lat zrozumialam ze samoksztalcenie sie to jedna z najwiekszych przyjemnosci w zyciu. No ale nie ma co plakac:) tylko trzeba dzialac!

    PS Dzieki za inspiracje

    z wyrazami szacunku Paulina

      (Zacytuj)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
    • Jest coś zabawnego w czytaniu o rozwoju tak długo, że nie możesz się za nic zabrać. Znam to 😉

      Nie pamiętam źródła powiedzenia, ale

      Najlepszy czas aby posadzić drzewo był 10 lat temu. Drugi najlepszy jest teraz.

      Powodzenia!

      Enjoy;]

        (Zacytuj)

      VN:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
      VN:F [1.9.22_1171]
      Rating: +1 (from 1 vote)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Connect with Facebook