Przerywanie stanu – jak pozbyć się negatywnych emocji!

Schemat przerwania stanu niemal nie jest używany w NLP samodzielnie. Praktycznie zawsze, kiedy zakończysz u siebie lub kogoś jeden stan chcesz go zastąpić innym.

Sposobów przerywania stanu jest całe mnóstwo, tutaj opiszę jedynie 2 ponieważ pozostałe działają na analogicznych zasadach. Jeden jest lepszy do pracy z sobą a drugi z innymi.

Wersja pierwsza:

  1. Określ stan – czyli sprawdź, w jakim stanie się znajdujesz, nazwij go. Np. smutny, szczęśliwy, zestresowany, znudzony.
  2. Rozreguluj stan – czyli „popsuj” swojemu mózgowi schemat tego stanu. Przede wszystkim wyolbrzymienie kluczowej submodalności. Np. jeśli masz obraz który znajduje się blisko przybliż go tak, żeby pojawiły się piksele/komórki/atomy.
  3. Sprawdź efekt – stosunkowo łatwo zauważyć, że Twój nastrój minął. Jeśli nie działa to najpewniej kwestia zmiany submodalności. Może inny zmysł?

Wersja druga:

  1. Skalibruj nieodpowiadający Ci stan – czyli po prostu aktywuj ten wzorzec wtedy, kiedy Twój rozmówca/grupa ma stan, który Ci nie odpowiada. Np. rozmawiasz z dziewczyną/facetem/klientem a druga strona zaczyna okazywać irytację.
  2. Zmień punkt skupienia – czyli spowoduj w umyśle rozmówcy ?przerwę? emocjonalną. Np. zapytaj co jadł przedwczoraj na obiad albo jak brzmi jego numer telefonu czytając od końca.
  3. Sprawdź efekt – jeśli rozmówca zacznie odpowiadać to niemal na pewno masz efekt. Niestety tutaj nie możesz sprawdzać w nieskończoność (przynajmniej nie na tej samej osobie 😉 ).

Tutaj kończy się podstawowa instrukcja. Jeśli dopiero zaczynasz NLP i reszta nie będzie dla Ciebie jasna, to nie przejmuj się, wróć tu za jakiś czas.

Jeśli znasz NLP trochę lepiej to wiesz, że taki pusty stan to niemal idealny moment na sugestie(jest jeden lepszy, ale o tym kiedy indziej). Umysł kocha emocje, więc chętnie przyjmie każdą w miejsce pustki.

Schemat rozbija logiczny ciąg rozmowy. Może by tak sugestia, której nie chcesz żeby rozmówca pamiętał świadomie? Może do tego amnezja?

Konwersacyjnie jest banalnie. Cała druga wersja służy tylko temu, do tego ludzie odruchowo odpowiadają na tego typu pytania jeśli wyglądasz na zainteresowanego.

Aby sprawdzić, gdzie używam przerwania stanu użyj wyszukiwarki w prawym górnym rogu stron albo linków na dole.

Coś jest niejasne? Znalazłeś tam coś więcej?

P.S.

Jeśli spodobał Ci się artykuł, to nie ukrywaj tego przed światem i kliknij „Lubię to” albo „G+” simple smile Przerywanie stanu   jak pozbyć się negatywnych emocji!

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
Przerywanie stanu – jak pozbyć się negatywnych emocji!, 5.0 out of 5 based on 1 rating
Twoi znajomi też mogą skorzystać!
Autor: Jakub Królikowski

7 genialnych kometarzy

  1. paulina pisze:

    Jakoś zawsze jak tu wchodzę, to patrzę: O! Tego właśnie potrzebowałam! 😀
    Nie umiem komuś przerywać stanów, ogóle nie umiem komuś pomagać, ale się najpierw na sobie nauczę :) Jeszcze nie idzie, bo wracam do poprzedniego stanu, ale pójdzie :)

      (Zacytuj)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  2. a pisze:

    Kiedy w końcu jakaś rada jak wyjść z depresji dzięki NLP ?

    A.

      (Zacytuj)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
    • Jakub Królikowski pisze:

      Hmmm… czemu pytasz?
      Jeśli masz motywację, żeby chodzić po blogach na temat samorozwoju to wyjątkowo lekka depresja;]

        (Zacytuj)

      VN:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
      VN:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)
  3. Hell-ena pisze:

    No dobrze, a jak pozbyc sie stanu znudzenia, ale czyms dluzszym? Nie tylko jedna chwila, ale np. zwiazkiem partnerskim? To nie jest jeden moment, kiedy zapytam sie partnera, oki to co jadles wczoraj 😉

      (Zacytuj)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
    • Och, tu dopiero jest zabawa 😀

      1st of all, nie jesteś znudzona np. związkiem. Tak samo, jak rzadko ktoś ma depresję/brak pewności siebie cały czas.
      To są konteksty.

      I teraz przepracowujesz każde doświadczenie na nową emocję. Do tego może przydać się Future Pacing(pod koniec wpisu).
      Albo, w sumie chyba nawet lepiej, połączyć zachowania z wartościami.

      Kobiety zwykle znają ten schemat aż za dobrze 😛 „Skoro on nie przyniósł mi kwiatów na rocznicę, to znaczy że mnie nie kocha” -- co jest w oczywisty sposób brednią, ale nie o to chodzi. Chodzi o to, że działa.
      Wyprowadzasz więc nowy schemat do którego się przekonujesz (pojawienie się pozytywnych emocji i drobnego wyzwania powinno uaktywnić ośrodki przyjemności i wspomóc mielinizację, więc w skrócie -- przekonasz się niemal od ręki po kilku podejściach) typu „Skoro pytam go co jadł wczoraj, to znaczy że buduję połączenie” oraz „Skoro on mi odpowiada, to znaczy że mnie kocha” (tylko o tym drugim trzeba go poinformować). To strasznie „suche” emocjonalnie przykłady, ale masz schemat 😉

        (Zacytuj)

      VN:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
      VN:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)
    • Hell-ena pisze:

      A jezeli wiem, ze on mnie kocha, raz na jakis czas dostaje rozne rzeczy, robimy cos wspolnie z przyjemnoscia etc. Ale jakos tak od pewnego czasu bardziej interesuje mnie, co slychac u mojego bylego, niz co jadl moj obecny chlopak na lunch…. ?

        (Zacytuj)

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)
    • Godiva Pattern
      Ambiwalencja
      Nie jestem najlepszym źródłem jeśli chodzi o długoterminowe związki, tak tylko daję znać 😉
      Obniż emocje związaną z tym, czego nie chcesz i podnieś związaną z tym, czego chcesz. Dodatkowo „związek” to abstrakt na poziomie „bogactwo”. Możesz go zdefiniować sobie tak, żeby w jego zakres wchodziło to, dzięki czemu będzie dawał takie emocje, jakie chcesz -- bo czemu nie? Znam ludzi, którzy mówią, że są bogaci, bo czują się bogaci (pozdrawiam wyznawców „prawa” przyciągania).

      Enjoy;]

        (Zacytuj)

      VN:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
      VN:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Connect with Facebook