Opanuj wywieranie wpływu

Nie ma możliwości, żeby prowadzić relacje bez wywierania wpływu. To kompletnie abstrakcyjna mrzonka.

Każdy, zawsze wpływa na innych. Jedyne pytanie brzmi, na ile umiejętnie i świadomie. Jak rozumiem, Twoje naturalne umiejętności nie są jakieś niesamowite na ten moment, więc czas się nauczyć 😉

Jeśli nie możesz olać

Naturalnie nadal trzymam się teorii, że najlepszą metodą załatwiania spraw, które nam nie pasują jest wykreślanie ich z listy – podobnie z ludźmi. Są jednak sytuacje, kiedy nie możemy tego zrobić.

Wyjmij swoją listę i zbierz osoby, których nie możesz jednak po prostu wywalić ze swojego życia, a komunikat otwarty z poprzedniej części z tego czy innego powodu nie zadziałał.

Język korzyści

Pokażę Ci podstawową technikę stosowaną w copywritingu, marketingu i sprzedaży. Na początek, musisz przyjąć operacyjnie jedną zasadę:

Każdego obchodzi tylko jego osoba

Zawsze, wszędzie. Oczywiście do tego dochodzi analiza wartości i mnóstwo innych rzeczy, ale to jest podstawa, na której już uda nam się zbudować coś użytecznego.

Mając tę listę wypisz, czego każda z tych osób pragnie. Od Ciebie, od życia, od waszej relacji, przedmiotów, emocji, cokolwiek. Wypisz ile tylko zdołasz.

Teraz zakreśl te rzeczy, które możesz dostarczać – albo już dostarczasz i możesz przestać (a trudno znaleźć Twoje zastępstwo), albo możesz zacząć oferować (podczas, gdy aktualnie nie ma do nich dostępu albo jest on trudny). Jeśli niczego takiego nie ma, to myśl dalej.

Masz teraz wypisane czego Ty oczekujesz od tej relacji i co możesz w niej zaoferować. Cudownie, masz swoją pozycje negocjacyjną.

Oczywiście nie przejdziemy wprost, do informowania kogoś, że Ty robisz X i za to oczekujesz Y. Po takiej ilości pracy warto zrobić coś bardziej wyrafinowanego.

Pierwsza metoda została opisana po krótce wcześniej. Kiedy dana osoba, zachowa się w sposób, którego oczekujesz daj jej to, czego pragnie. Po kilku – kilkunastu podejściach, świadomie czy nie, zacznie reagować poprawnie.

Druga metoda może być stosowana dodatkowo albo zamiast pierwszej, zależnie od sytuacji. Chodzi o to, abyś skonstruował „ofertę”, która przynajmniej sprawia wrażenie naturalnego następstwa (kobietom pójdzie dużo łatwiej). Wtedy po prostu mówisz wskazanej osobie, żeby zachowywała się w sposób X, a nie Y(jak zrobiła przed chwilą), bo tylko wtedy możesz dać jej to, czego oczekuje. Np. informowanie szefa, jakie jego zachowanie zwiększy Twoją wydajność – jeśli połączysz to z pierwszą metodą, czyli zwiększoną wydajnością, ma spore szanse zadziałać.

Zachowaj równowagę

Jak pewnie zauważasz, takie szkolenie ludzi jest dość wymagającym, a przynajmniej czasochłonnym, procesem. Może rozciągać się na tygodnie, albo nawet miesiące. Do tego nie zawsze jest skuteczne.

Pamiętaj, żeby zawsze ocenić, czy opłaca Ci się tyle inwestować ze swojej strony. Możesz w tym czasie robić mnóstwo innych rzeczy, które potencjalnie dadzą większy zwrot z inwestycji.

Zmieniaj ludzi, tylko jeśli są naprawdę niezbędni w Twoim życiu.

 

Trafiłeś na stronę z Google albo z polecenia? To tylko część kursu, który możesz otrzymać w całości klikając tutaj: Asertywność.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 4.3/5 (4 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +3 (from 3 votes)
Opanuj wywieranie wpływu, 4.3 out of 5 based on 4 ratings
Twoi znajomi też mogą skorzystać!