Jak Wcześnie Zasypiać (I Wcześnie Wstawać)

Mieć długi dzień i wcześnie skończyć listę zadań to by każdy chciał, a położyć się to nie ma komu.

Jakiś czas temu udało mi się opanować sztuczkę ze wstawaniem i chodzeniem spać. Ostatnio czułem, że wstaję późno, bo było to dużo później niż w najlepszych okresach. Potem ktoś uświadomił mi, że 6:30 to wbrew pozorom nie jest wczesne popołudnie i też chciałby tak wstawać.

Przygotowania

Zanim zajmiesz się tym, jak motywacyjnie i organizacyjnie położyć się godzinę czy dwie wcześniej niż zwykle, musisz załatwić sprawę ze swoją biologią. Jeżeli chce Ci się spać cały dzień i gdyby tylko było w pobliżu gdzieś łóżko, to zasnąłbyś w każdej chwili, to temat Cię  nie dotyczy. Jesteś za to w permanentnej deprywacji snu, ale to całkiem osobny problem.

Słyszałem o ludziach, którzy potrafią zasypiać bez względu na to kiedy i jak długo ostatnio spali, ale nie należę do nich, więc musiałem wymyślić coś innego. Oczywiście najlepsze są proste rozwiązania.

Co byś odpowiedział, gdyby ktoś zapytał Cię jak być zmęczonym i chcieć paść na twarz 2-3h wcześniej niż normalnie zasypia? Masz jakiś pomysł?

Jeśli powiedziałbyś, że musi wstać na początek te 2h wcześniej rano to wygrałeś główną nagrodę. Teraz zrób to ze sobą. Jeśli masz wątpliwości, czy uda Ci się ten jeden, jedyny raz wstać tak strasznie niewyspanym, to wsadź głośny budzik do jakiejś szafki na kluczyk, po czym wrzuć klucz do miski z wodą i wsadź ją na noc do lodówki. Nie musisz mi dziękować za pomysł.

Jeżeli uważasz, że ta część wpisu była trywialna i oczywista, to pogadaj z ludźmi. Dostrzeganie związku między porą zasypiania, a porą wstawania jest naprawdę rzadką umiejętnością. A z tych, którzy uznają to za jasne i proste gigantyczna część nic z tą informacją i tak nie robi.

Wiem, że mam iść spać wcześniej, ale…

… mam tyle do zrobienia, zagadałem się na fejsie, obejrzę film do końca, dopiero wróciłem do domu.

Mamy ciekawą sytuację. Tak naprawdę te „problemy” to bujda, ale za to pokazują rzeczywistą trudność. Zanim się nią zajmiemy, najpierw przydałoby się udowodnić świadomej części Ciebie, że te wymówki są głupie.

Wszystko co masz zrobić w nocy możesz zrobić nad ranem. Wyjątkiem są interakcje z ludźmi, z którymi nie ma kontaktu o innej porze dnia, ale jeśli nie jesteś managerem jakiegoś celebryty/nie pracujesz zdalnie po drugiej stronie globu, to nie musisz z tymi osobami rozmawiać(no nie mów, że spodziewałeś się, że zmiana zajdzie bez zmian ;)).

Ok, a teraz rzeczywisty problem.

Jak zasypiasz?

Najpewniej masz jakiś rytuał związany z chodzeniem spać. Umyć zęby, obejrzeć serial, sprawdzić maila, takie tam.

Sprawdź gdzie się zaczyna. Możesz ostentacyjnie zamykasz program, na którym pracowałeś? Wyłączasz jedno źródło światła na rzecz innego? To będzie Twój trigger.

Oceń jeszcze ile trwa cały rytuał. Ta część jest dość oczywista – jeśli chcesz spać o 21, a proces zasypiania zajmuje Ci 45 minut, to musisz zacząć o 20. Ponieważ jak wiadomo nic nigdy nie dzieje się zgodnie z planem.

I w końcu docieramy do etapu tresury! Spory kawałek już masz z głowy. Wytresowałeś się, że żeby znaleźć się w łóżku i zasypiać wykonujesz mały rytuał. Teraz musisz jeszcze nauczyć się go inicjować.

Wybierz jakiś sygnał, którym chcesz rozpoczynać proces. Najbardziej naturalnym rozwiązaniem wydaje się jakiś budzik, ale możesz wymyślić coś swojego. Jeśli chcesz wersję bonus, to sprawdź jaki masz trigger, który rozpoczyna rytuał za pomocą którego marnujesz czas wieczorem 😉

Ustawiasz sygnał na „za 5 minut” i kiedy się zacznie, zaczynasz wykonywać rytuał zasypiania(1-2 pierwsze czynności w całości) zaczynając od triggera, który znalazłeś kilka akapitów wyżej. Powtórz 10-20 razy, żeby Twój mózg przypadkiem nie musiał się męczyć myśleniem co ma zrobić, kiedy znów dostanie sygnał.

I tym pięknym sposobem możesz wygrać poranny wyścig „kto pierwszy wstawi wpis dzień dobry” na fejsie (albo śniadanie na instagramie). Albo mieć więcej czasu rano na coś pożytecznego 😉

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 4.4/5 (8 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +5 (from 5 votes)
Jak Wcześnie Zasypiać (I Wcześnie Wstawać), 4.4 out of 5 based on 8 ratings
Twoi znajomi też mogą skorzystać!
Autor: Jakub Królikowski

3 genialnych kometarzy

  1. Max pisze:

    TRIGGER! nie „tirgger” xD

      (Zacytuj)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  2. Czy Autor ma dzieci? :)

      (Zacytuj)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
    • Nie. Liczy też nie mieć w najbliższym czasie 😉

      Nie bardzo mam jak ująć tego typu zakłócenia w tekstach. To jak „a co jeśli mieszkam koło placu budowy” 😉

        (Zacytuj)

      VN:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
      VN:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Connect with Facebook