Jak Podnieść Efektywność w Mniej Niż Minutę

Dla odmiany od metod dogłębnej zmiany życia 😉 prosta sztuczka, dzięki której weźmiesz się do pracy od razu.

Photo by zeitzeph

Zdarzyło Ci się kiedyś mieć wielkie plany co zrobisz, kiedy wrócisz do domu, po czym siadałeś do jakiejś bezmózgiej rozrywki i siedziałeś przy niej do 2 nad ranem?

A może w pracy wszystkie zadania wyglądają na wykonalne, do czasu aż siądziesz przed biurkiem?

Zwracaj uwagę, czego uczysz swój mózg

Zastanów się, jaki rytuał wykonujesz w każdej z tych sytuacji. Wszystkie te małe rzeczy, które robisz pomiędzy wielkimi planami a prokrastynacją.

W którym momencie opada motywacja? Czy siadasz od razu do realizacji planów?

Typowy schemat może wyglądać tak: wchodzisz do domu. Przechodzisz do pokoju w który masz coś do wykonania. Po drodze stwierdzasz, że można by coś zjeść i idziesz do lodówki. Od tego miejsca serią kompletnie nieświadomych ruchów, z umysłem zajętym czymś zupełnie innym, sięgasz po pilot od telewizora i jesteś na kanapie.

I pufff, była sobie kariera, dobra forma i medytacja.

To wszystko składa się z malutkich kroków. Tysiące razy, w różnych sytuacjach, nauczyłeś swój mózg, że (trzymając się przykładu) przechodząc obok pilot od telewizora masz go wziąć do ręki. Tysiące razy nauczyłeś się też, że mając pilot w ręce klikasz jakikolwiek przycisk i że widząc włączony telewizor masz usiąść na fotelu.

Małe, pozbawione znaczenia zachowania, powtarzane tysiące razy budują nawyk. Twój mózg ma niesamowitą zdolność uczenia się i szybko automatyzuje czynności – przydatne do jazdy samochodem, mało pomocne przy szukaniu nowych rozwiązań.

Poniżej „Magiczna Pigułka”

Przerwanie wzorca  możesz wykonać nie tylko na poziomie umysłu. Jest mnóstwo zmian w świecie fizycznym, w których możesz uczyć się innego zachowania, które bardziej Ci się przyda.

Pozostając przy przykładzie, co gdyby fotel był odwrócony tyłem do telewizora? Albo gdyby pilot był schowany?

Jasne, można wyrobić sobie nawyk odwracania fotela, podłączania telewizora, wyciągania pilota z piwnicy i paru innych rzeczy za każdym razem, ale nie o to chodzi. Odwróć fotel, stań w miejscu w którym jest pilot, po czym spójrz na fotel i idź do Twojego miejsca pracy. Powtórz 20 razy. Ręczny Swish Pattern na poziomie fizycznym simple smile Jak Podnieść Efektywność w Mniej Niż Minutę

Ten sam efekt uzyskasz siadając po prostu w innym miejscu. Jeśli zauważysz, że w jakimś określonym miejscu na drodze od punktu, w którym masz wielkie plany do punktu, w którym marnujesz życie motywacja zaczyna spadać, to po prostu zmień drogę. Jeśli to jedyna droga, to zrób cokolwiek dziwnego przed tym miejscem – podnieś obie ręce do góry, cokolwiek.

Przerwij wzorzec. Stwórz nowe zakończenie.

Masz jakieś szczególnie bezużyteczne nawyki?

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (5 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +3 (from 3 votes)
Jak Podnieść Efektywność w Mniej Niż Minutę, 5.0 out of 5 based on 5 ratings
Twoi znajomi też mogą skorzystać!
Autor: Jakub Królikowski

jeden genialny komentarz

  1. paulina pisze:

    oglądanie fejsa i czytanie Twoich artów zanim siąde do mgr ^^

      (Zacytuj)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +1 (from 1 vote)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Connect with Facebook