Fast Phobia Cure – jak pozbyć się fobii błyskawicznie!

Masz paniczny lęk, który przeszkadza Ci w funkcjonowaniu i chcesz się go pozbyć? Reagujesz zbyt emocjonalnie?

Błyskawiczne Usuwanie Fobii to chyba najbardziej popisowy numer w pakiecie technik NLP. Psychoanalitycy  twierdzą, że obniżają efekt fobii w 10 lat, terapeuci Gestalt mówią o kilku miesiącach, a praktycy NLP twierdzą, że 30 min to maksimum inwestycji czasu.

Co więc dokładnie robi Fast Phobia Cure? Obniża poziom reakcji emocjonalnej na dowolny bodziec(a dokładnie na jego wyobrażenie). Najczęściej wybiera się fobię, bo tutaj najbardziej przeszkadzają silne emocje, ale można uzyskać ten sam efekt na dosłownie dowolnych zachowaniach.

Pamiętaj, że Twoje umiejętności określają nad jak silnymi reakcjami możesz pracować. Jeśli usuwasz fobię, to obiekt na którym pracujesz musi się w nią w pewnym momencie wczuć. Przy dobrych traumach ucieczki, szały i drgawki są jak najbardziej możliwe, więc pilnuj tego.

Jest kilka wersji, opisuję moim zdaniem najsensowniejszy kompromis pomiędzy mocą a czasem pracy.

Oto schemat:

  1. Wybierz sytuację w której za pierwszym razem albo szczególnie mocno wystąpiła niepożądana reakcja – czyli określ nad czym będziesz pracował, np. atak psa w dzieciństwie albo duszności w windzie w zeszły wtorek.
  2. Spójrz z zewnątrz na siebie w tej sytuacji – czyli zdysocjuj się od wydarzeń, np. zobacz dziecko, będące Tobą, atakowane przez psa.
  3. Wyobraź sobie, że jesteś w kinie i oglądasz tę sytuację jako film – czyli przejdź do kolejnej dysocjacji, np. zobacz dookoła ekranu salę, krzesła etc.
  4. Wyobraź sobie, że patrzysz na siebie oglądającego sytuację jako film w kinie – czyli jeszcze jedna dysocjacja, pamiętaj żeby widzieć zarówno siebie na sali jak i film.
  5. Wyobraź sobie, że film się psuje – czyli zmiana submodalności, np. przeskakiwanie, szumy, stylizacja na stare kino, czerń i biel.
  6. Puść film od tyłu ze śmieszna muzyką – zachowując wszystkie zniekształcenia puść dodatkowo film od tyłu podkładając np. http://www.youtube.com/watch?v=1D5Sa2Yq-2g
  7. Sprawdź efekt ? spróbuj wywołać u siebie strach wybraną sytuacją. Jeśli z jakiegoś powodu się nie da, znaczy że działa.

Tutaj kończy się podstawowa instrukcja. Jeśli dopiero zaczynasz NLP i reszta nie będzie dla Ciebie jasna, to nie przejmuj się, wróć tu za jakiś czas.

Jeśli znasz NLP trochę lepiej to wiesz, że dysocjację i asocjację można przesuwać praktycznie bez ograniczeń. Może 10krotna dysocjacja z perspektywy świata?

Możesz tak stracić dowolną reakcję. Bez niepotrzebnej ekscytacji, bez chorobliwego stresu.

Konwersacyjnie interesują Cię instrukcje typu „spójrz na to z perspektywy X”, ?”ddal się nieco od tego” oraz „czy gdyby <submodalność, np. w trakcie ataku psa grała muzyka cyrkowa> to dalej byś tak reagował?”.

Aby sprawdzić, gdzie używam Błyskawicznego Usuwania Fobii użyj wyszukiwarki w prawym górnym rogu strony albo linków na dole.

Coś jest niejasne? Znalazłeś tam coś więcej?

P.S.

Jeśli spodobał Ci się artykuł, to nie ukrywaj tego przed światem i kliknij „Lubię to” albo „G+” simple smile Fast Phobia Cure   jak pozbyć się fobii błyskawicznie!

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 4.2/5 (6 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +3 (from 3 votes)
Fast Phobia Cure – jak pozbyć się fobii błyskawicznie!, 4.2 out of 5 based on 6 ratings
Twoi znajomi też mogą skorzystać!
Autor: Jakub Królikowski

9 genialnych kometarzy

  1. paulina pisze:

    Ok, od dziś spokój Mistrza Zen :)

      (Zacytuj)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: -1 (from 1 vote)
  2. My Homepage pisze:
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  3. amelia pisze:

    Czy istnieje opcja, że poziom nasilenia strachu zmniejszył się, ale nie zniknął zupełnie? Czy w takiej sytuacji schemat ćwiczenia można powtórzyć? Czy ogólnie powinno się je powtarzać w pracy nad fobiami?
    Pozdrawiam

      (Zacytuj)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
    • Schemat z założenia ma właśnie obniżyć poziom reakcji. Dopóki będzie przynosił poprawę -- jest sens go powtarzać.

      Enjoy ;]

        (Zacytuj)

      VN:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
      VN:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)
  4. Kriss pisze:

    No dobra -- fajna sprawa można usuwać różne nieprzydatne nawyki reagowania.
    I to całkiem skutecznie.

    Zastanawiam się dlaczego akurat kino i film wstecz ?
    Dlaczego nie jakieś inne wyobrażenie ? …Tylko nie wiem jakie :)

    To jest dobre bo tak się przyjęło czy rzeczywiście jest numerem 1 ?

    Chętnie poznałbym inne kreatywne wizje :)

    Dzięki, pozdrawiam, Kriss

      (Zacytuj)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
    • Generalnie „tak się przyjęło”.

      Jak chcesz przy tym pokombinować, to elementy które są wykorzystane:

      -- Zmiana kontekstu na bardziej komfortowy, dający nastawienie „to nie jest naprawdę”. Taki nastrój mają ludzie w kinach, więc wyobrażając sobie coś takiego zmienią nastawienie do procesu
      -- „Popsucie” wspomnienia/reakcji. Mózg wariuje jak podajesz mu zbyt „pokrojone” bodźce nie po kolei, zwykle zareaguje śmiechem z braku lepszych pomysłów.

      Można na 100% zrobić inne rzeczy, po prostu metafora kina jest dość wygodna.

      Enjoy ;]

        (Zacytuj)

      VN:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
      VN:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)
  5. anbs pisze:

    Link nie działa z muzyką..

      (Zacytuj)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Connect with Facebook