6 pewnych sztuczek, aby na nowo oddać się celom długoterminowym

(niemal) Każdy uwielbia sesje określania wartości, wyznaczania celów, planowania na wysokim stopniu ogólności. Później wmawiamy sobie, że każdy mały krok daje wielką nagrodę i realizujemy plan.

A potem rzeczywistość zaczyna dobijać się do bram. Wstawanie rano robi się jakieś takie bezcelowe, wszystkie czekoladki znają Twoje imię, masz ochotę zapalić.

Ciężko będzie się całkiem pozbyć tego efektu. Ale można nauczyć się radzić sobie z nim.

Photo by Jason A. Samfield

Och, więc Tobie też się to przydarzyło?

Od razu przejdźmy do rzeczy. Co zrobić, żeby przywrócić chęci, inspirację oraz, co najważniejsze, wydajność:

 

1. Nie możesz olać

Jeśli kiedykolwiek realizowałeś jakieś naprawdę długoterminowe postanowienia, to na pewno to znasz. „Skoro wczoraj nie trenowałem zgodnie z planem, to w sumie cały plan się posypał, więc zacznę od nowa w poniedziałek. A do tego czasu nie kiwnę palcem”. Nie.

Jeśli straciłeś 1 dzień z planu, to straciłeś 1 dzień z planu. Skończ dramatyzować.

2. Przypomnij sobie po co to robisz

Z jakiegoś powodu zdecydowałeś się na tę drogę przez mękę, prawda? Więc przypomnij sobie o tym. Jeśli spisałeś wszystkie cele i wartości wcześniej, to już masz mniej roboty. Po prostu odczytaj je i dopisz kilka nowych. Jeśli nie spisywałeś wszystkiego wcześniej (swoją drogą, dlaczego tego nie zrobiłeś?) przygotuj taką listę od nowa.

Jeśli uważasz, że ta technika jest zbyt mało wyrafinowana i nie zadziała to jedno, kluczowe pytanie: sprawdziłeś?

3 .Wróć do harmonogramu

Jeśli nie realizujesz swojego planu od tygodnia, po prostu zacznij od jutra. Przecież dokładnie wiesz, co powinieneś robić, więc po prostu wróć do tego.

Jak długa nie byłaby przerwa, odpowiedz sobie – co to znaczy w perspektywie 20 lat?

4. Przygotuj się

Jeśli masz jutro medytować, rozłóż matę w widocznym miejscu. Jeśli masz dietę, wywieś ją na lodówce. Jeśli masz pobiegać, przygotuj buty i strój.

5. Przestań myśleć

Człowieka, który wymyślił przycisk „drzemka” w budziku powinno się skazać na biczowanie. Pomyśl jak daleko byłaby ludzkość, gdybyśmy wstawali od razu.

Ile razy czegoś nie zrobiłeś, bo zacząłeś rozmawiać ze sobą? ZAWSZE znajdziesz powód, żeby nie robić tego, co jest ważne. Nie ryzykuj, że Cię to spotka. Po prostu przestań myśleć i wykonaj zadanie.

6. Powiedz komuś

Skuteczność tej sztuczki jest sprawą bardzo indywidualną. Niektórym łatwiej jest olać daną grupę znajomych niż zrealizować cel albo po prostu im to kompletnie zwisa 😉

Jeżeli jednak jesteś w stanie znaleźć grupę, której opinią rzeczywiście się przejmujesz i z którą po prostu koniecznie chcesz się jeszcze kontaktować – baw się. Zależnie od sytuacji możesz wtedy potraktować to ambicjonalnie, na złość im, nie chcieć zawieźć, cokolwiek. Ludzie nie zapominają, że miałeś coś zrobić.

 

Masz jeszcze jakieś sprawdzone metody?

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (2 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
6 pewnych sztuczek, aby na nowo oddać się celom długoterminowym, 5.0 out of 5 based on 2 ratings
Twoi znajomi też mogą skorzystać!
Autor: Jakub Królikowski

brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Connect with Facebook